SBG-Delft Forum Forum Index SBG-Delft Forum
BPM , houderschapsbelasting wat heeft u op het hart.

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Kilometerbeprijzing=Verkiezingsretoriek

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    SBG-Delft Forum Forum Index -> Alleen berichten over grijs
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
René van Zon

BerichtGeplaatst: Vr Feb 03, 2017 9:26 am    Onderwerp: Kilometerbeprijzing=Verkiezingsretoriek Reageer met quote

Het is weer zo ver:
http://www.telegraaf.nl/dft/geld/belasting/27555440/__Automobilist_belastingkampioen__.html

Weer een schot voor de boeg door "belangen organisaties".
Die 22 miljard zal ook met een kilometerbeprijzing opgehaald moeten worden. Budget neutraal weet u nog wel?
Al die kilometerbeprijzing systemen blijken duur. Bij nieuwe beprijzing systemen vraagt men zich zelfs af of de opbrengst afweegt tegen de kosten van apparatuur en een nieuwe administratieve laag die ontstaat.
Dus zullen de autorijders samen méér moeten betalen dan de 22 miljard nu, om het budget neutraal te realiseren.
Kilometers beprijzen = wie meer kilometers maakt betaald meer.
Maar de kilometervreters (bedrijven, leaseparken, vrachtverkeer) betalen nu minder per kilometer dan de anderen. Denk alleen al aan grijs: geen BPM en lage wegenbelasting.
Dooreen zullen de veelrijders in euro's niet meer willen en gaan betalen dan nu.
Ziet u de koppen in de kranten al wanneer dat niet gebeurd? "Bedrijfsleven niet concurrerend!" of "Leaseparken niet meer rendabel!". De volksvertegenwoordigers papagaaien ze graag na. Dat zal ook niet veranderen.
Maar ook als ze wél meebetalen krijgt de burger het via een omweg op zijn "boterham" Alles wordt duurder.
Natuurlijk komt bij zo een "transitie" de "milieu-lobby" ook zijn/haar handje ophouden. Ideale mogelijkheid om door verdere "beprijzing" het laatste stukje vrijheid in de greep te krijgen.

Het resultaat is dat de kosten voor de gewone burger omhoog gaan.

Klaag ik zonder oplossing aan te dragen? Nee hoor!
De oplossing is heel makkelijk: Neem de kale brandstofprijs en verwerk de 22 miljard daarin. Klaar.
Grijsmoetterug

BerichtGeplaatst: Za Feb 04, 2017 2:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ze moeten gewoon eens ophouden met ons steeds meer te laten betalen voor onze auto's, de kosten zijn nu al veel te hoog, dat geven ze zelf zelfs toe.

Altijd weer dat eeuwige gezeur om milieu en files.. Daar heb ik ook 2 antwoorden op, 1 niemand geeft om het milieu, alleen losers (zeker als je er zoveel voor moet betalen)

De files, jahoor, die zijn pats boem weg als er kilometerbeprijzing komt! Ik vraag me af hoe ze dit voor hun zien?

Wat mij betreft gaat de houderschapsbelasting met de helft omlaag, meer files dan nu kan toch niet, want niemand staat voor de lol in de file. De enige oplossingen hiervoor zijn de werkgevers te ''prikkelen'' door verschillende start en stop tijden te hanteren.

Oh en sinds wanneer is ''vervuiling'' een probleem dan? Dat doen we al sinds de mens zo ongeveer bestaat, zeker sinds de industriele revolutie. Maar al die technologische vooruitgang is natuurlijk totaal niet belangrijk volgens die losers.

Wat mij betreft, Vervuil totdat we erin stikken! Het leven is al compleet nutteloos, laat staan zonder technologie en plezier.
FransGrijs

BerichtGeplaatst: Ma Mei 29, 2017 2:12 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik prijs mij gelukkig. Ben na mijn pensionering verhuisd naar Portugal. Rij nu nog met een oude Renault Scenic van 2002 en val ik nog onder het oude tarief hier van € 59 PER JAAR!!!! Ga binnenkort weer grijs rijden hier want dat mag. Kom wel in het nieuwe tarief maar voor een Fial Doblo is dat ongeveer € 32 PER JAAR. Daarnaast zijn de inhoudingen op mijn persioen voor WLZ en Svw een derde dan ik in NL kwijt was. Dus mijn pensioen is netto een stuk hoger dan ik had in NL. Het betere weer is gratis.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
René van Zon

BerichtGeplaatst: Do Jun 08, 2017 8:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gefeliciteerd Frans!
Ik ken dat gevoel inmiddels ook. Wink
Nederland verlaten is meestal een verademing. Maar vertel het niet verder, want voor je het weet......
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    SBG-Delft Forum Forum Index -> Alleen berichten over grijs Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: